expeditie Malem

© Sarah Vanheuverzwijn

Met ‘expeditie Malem’ bundelen we de krachten met andere verenigingen en sociale actoren in Malem om samen te werken rond de groene en publieke ruimte in Malem. Dit project is een samenwerking tussen vier ingediende projecten in het wijkbudget.

• Circusplaneet Vzw is al zes jaar actief in de wijk en organiseert lessenreeksen, trainingen, ontmoetingsmomenten en buurtfestivals. De kerk in Malem werd inmiddels gerenoveerd en omgetoverd tot circuskerk.
  • Freinetschool Het Eiland zet in op ervaringsleren en projectonderwijs, om kinderen hun talenten te laten ontdekken en ontwikkelen.
  • Vzw Vroemvroem is al vijf jaar actief in de wijk met een straatkunstproject, en organiseert sedert dit jaar open ateliers voor kinderen vanuit Heldenplein 22.
  • Met ‘studio Malem’ mikt de vzw op verbinding, expressie en talentontwikkeling via het medium film.
  • Studio Bibi is net buiten Malem gevestigd, en werkt rond verbinding binnen en tussen Gentse wijken, vanuit een culturele insteek en met verschillende sociale partners.